روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد:

دیدار مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان

.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استاداری یزد، «سعید پرویزی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد با حضور در دفتر "آیت الله محمدرضا ناصری" با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفت ‌و گو کرد و از رهنمودهای ایشان بهره مند شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دراین دیدار ،ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در زمینه اتباع و مهاجرین خارجی با بیان اینکه در طی چهار دهه گذشته خدمات قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، معیشت و حرفه‌آموزی به اتباع و مهاجرین افغانستانی ارائه کرده و امروزه با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که در حوزه اقتصادی تأثیراتی را به همراه داشته، این خدمات همچون قبل و حتی بیشتر و وسیع تر درحال ارائه است و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بر ما تکلیف می کند عزت و کرامت انسانی افراد را حفظ کنیم و بر اساس تاکیدات دین اسلام که دین محبت و مودت است با انسان‌ها رفتار نماییم‌.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فرهنگ باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به مسائل فرهنگی  اتباع خارجی توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشند. و  نباید شرایط به صورتی باشد که اتباع و مهاجرین  خارجی زمینه بازگشت به موطن خویش  را فراموش کنند.

سعید پرویزی در این دیدار به تشریح وضعیت اتباع خارجی مقیم استان و شهرستان یزد پرداخت  و به خدمات خوب و ارزنده جمهوری اسلامی ایران به اتباع و پناهندگان خارجی مقیم ایران اشاره کرد و گفت ایران در تراز بسیار خوبی در حمایت از پناهندگان خارجی در سطح بین المللی قرار دارد که می توان استان یزد را نیز از استان های پیشرو در امر قلمداد نمود.

 مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در زمینه های فرهنگی و اجتماعی _عمرانی _ آموزشی و معیشتی و سلامت ، یادآور شد:تاکنون  اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه آموزش و سوادآموزی ، ساخت مدارس و معیشتی  برای اتباع خارجی انجام شده است.