تحویل دو دستگاه آمبولانس اهدایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به مرکز اورژانس استان یزد

خدمات اورژانس به اتباع مقیم یزد و عموم شهروندان سرعت می گیرد

با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد، امروز 1402/11/29 طی مراسمی که در محل سازمان اورژانس استان یزد برگزار شد، دو دستگاه آمبولانس اهدایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران (UNHCR) به مدیران اورژانس شهرستان های تفت و میبد تحویل داده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی استان یزد، علی محسنی راد در نشستی که به منظور تحویل دو دستگاه آمبولانس اهدایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران برگزار شد، اظهار کرد: این آمبولانس‌ها که مدل 2023 و تجهیز شده به آخرین فن آوری اورژانسی و از نوع تیپ B و هرکدام به ارزش 100میلیارد ریال هستند؛ به منظور رفع نیاز و ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات سلامت‌محور به اتباع استان و عموم شهروندان اهدا شده است که در شهرستان های تفت و میبد مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: سال‌هاست که ما در استان یزد میزبان اتباع افغانستانی هستیم و خدمات متنوع در زمینه های مختلف از جمله بهداشت و درمان ارائه کرده ایم؛ البته تداوم این خدمات، مستلزم حمایت های سازمان های بین المللی است که اهدای این آمبولانس ها نیز در همین راستا صورت گرفته است.

در این مراسم که با حضور محمدحسن نجفی رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سیدمحمدجواد میرجلیلی سرپرست سازمان اورژانس استان یزد و سایر مسئولین مربوطه انجام گرفت، از تلاش های مسئولین سازمان اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل اتباع و همه کسانی که در دریافت این آمبولانس ها نقش داشتند تشکر و قدردانی شد.

در ادامه، سرپرست اورژانس استان یزد اظهار امیدواری کرد با اضافه شدن این دو دستگاه آمبولانس، سرعت و کیفیت خدمات اورژانس به اتباع و همچنین عموم شهروندان در شهرستان های تفت و میبد افزایش پیدا کند.

گفتنی است 67 پایگاه اورژانس در استان یزد وجود دارد که روزانه پذیرای بیش از 700 تماس و بیش از 200 مأموریت است و اتباع نیز همچون سایر شهروندان از این خدمات بهره مند هستند.