با محوریت ارتقاء فرهنگی و طرح پیشنهادات فرهنگی-اجتماعی

اولین نشست کارگروه اجرایی فرهنگی اتباع خارجی در سال 1402 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، در صبح دوشنبه ششم آذر 1402  اولین نشست کارگروه اجرایی فرهنگی اتباع خارجی در سال 1402 به ریاست جناب آقای محسنی راد مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و با حضور جناب آقای محمدکاظم رحیمی‌نژاد​​​​​​​ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و دستگاههای عضو کارگروه استانی و با دستور کار بحث و بررسی در خصوص برنامه های فرهنگی جامعه اتباع و مهاجرین در محل اداره کل امور اتباع برگزار شد.

محسنی راد ضمن قدردانی از خانواده معزز شهدای اتباع و مجاهدین فاطمیون که نقش مهمی در مقاومت اسلامی ایجاد کردند اظهار داشت : اقدامات مثبتی در سال جاری در جهت بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی اتباع خارجی صورت گرفته است اما برای تسریع و بهتر شدن این موضوع  نیاز به همکاری و تعامل کلیه دستگاه های متولی در این خصوص می باشد.

​​​​​

ایشان  با بیان اینکه آموزش‌ موضوعات فرهنگی در بین جامعه اتباع خارجی در کاهش آسیب های اجتماعی و تسهیل زمینه بازگشت پناهندگان تاثیرگذار است ، اظهار داشت: لازم است بستری فراهم گردد تا از حضور اتباع خارجی در ایران بعنوان یک فرصت موثر در جامعه بهره گرفته شود .


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد در ادامه  به خدمات خوب و ارزنده جمهوری اسلامی ایران به اتباع و پناهندگان خارجی مقیم ایران اشاره  کرد و گفت : ایران از تراز بسیار خوبی در حمایت از پناهندگان خارجی در سطح بین المللی قرار دارد.


وی به برخی جشنواره های فرهنگی – هنری ، راه اندازی مرکز فرهنگ بین الملل برای گروه ها و اقشار مختلف اتباع خارجی، برگزاری جلسات استانی ، منطقه ای و ملی برای ایجاد وحدت رویه در بین دستگاه های خدمت رسان در آینده نزدیک خبر داد .