روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي؛
 
 
🔻«سعید پرویزی» در نشستی که با حضور «دنیل مونوس روخاس» رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران به میزبانی اداره کل امور اتباع یزد برگزار شد، با بیان این که در خصوص آموزش اتباع نیازمند توزیع بسته‌های فرهنگی هستیم، اظهار کرد: برای آموزش اتباع خارجی و نحوه تعامل با مهاجران ایرانی و تکالیف شهروندی و همچنین تقویت همزیستی مسالمت آمیز اتباع ایرانی و خارجی در استان، نیازمند حمایت سازمان صلیب سرخ هستیم.
 
🔹وی با بیان این که امروزه اتباع دچار آسیب‌های اجتماعی متعددی هستند، تصریح کرد: تقاضا داریم که برخی از اتباع خارجی، گروه‌های داوطلبی متشکل از همنوعان خودشان را آموزش‌ بدهند تا بتوانیم از پتانسیل خود اتباع برای آموزش آن‌ها استفاده کنیم و پیام‌آوران سلامت و آموزش و فرهنگ در قالب این گروه‌ها باشیم.
 
🔹این مسئول افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان و آموزش مسائلی مانند حقوق بشر و و حقوق بین‌الملل را نیز از سازمان صلیب سرخ تقاضا داریم.
 
🔹وی با اشاره به لزوم اهتمام سازمان‌های بین‌المللی مانند صلیب سرخ در خصوص وضع معیشتی اتباع با کمک‌های نقدی و غیرنقدی، تصریح کرد: کمک به سرپرستان خانوارهای دارای فرزندان معلول و متحمل هزینه‌های سنگین، اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند امکانات معیشتی از جمله مسائلی است که از سازمان صلیب سرخ انتظار داریم.
 
🔹وی به خانواده زندانیان اتباع نیز اشاره کرد و گفت: خانواده‌هایی دارای سرپرست زندانی باید مورد توجه بیشتری واقع شوند چرا که نیازمند کمک‌های معیشتی بیشتری هستند و باید به صورت ماهیانه مورد توجه ویژه قرار گیرند، در غیر این صورت ممکن است، مشکلات بعدی و انحرافات و تخلفاتی برای تامین معاش توسط این خانوارها به جامعه تحمیل شود.
 
🔹وی ایجاد کارگاه‌های معیشتی برای افراد نیازمند خصوصا برای افراد دارای کهولت سن و افراد نیازمند دارای مشکلات معیشتی اعم از زنان و مردان، به کمک این سازمان جهانی را یاداور شد.
 
🔹این مسئول خواستار حمایت این سازمان در تامین هزینه ثبت نام اتباع خارجی مهمانشهرها شد و افزود: البته کمک‌ها به صورت دولتی یا از جانب کمیساریای پناهندگان ارائه می‎شود، اما در خصوص ساخت منزل‌های کوچک و کم هزینه نیز نیازمند تامین مالی هستیم.