معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آئین افتتاح مدرسه اندیشه تاکید کرد:

شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان اتباع همانند سایر دانش‌آموزان استان فراهم است.

احمد ترحمی :باعث افتخار است در آموزش و پرورش کشور و استان هیچ محدویتی برای تحصیل دانش آموزان اتباع وجود ندارد؛ تحصیل حق همه ساکنان این آب و خاک جدای از قومیت ، مذهب و نژاد است.

به گزراش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد:یک واحد آموزشی ابتدایی با ۱۲ کلاس درس با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و مدیر برنامه‌ریزی سازمان ریلیف اینترنشنالافتتاح شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین افتتاح دبستان دخترانه اندیشه شهر یزد گفت: شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان اتباع همانند سایر دانش‌آموزان استان فراهم است و هیچ خط‌کشی و محدودیتی برای اتباع افغانی یا عراقی نداریم.

" احمد ترحمی" با بیان اینکه اکنون استان میزبان هزاران نفر اتباع کشورهای افعانستان و سایر کشورهاست افزود : باعث افتخار است در آموزش و پرورش کشور و استان هیچ محدویتی برای تحصیل دانش آموزان اتباع وجود ندارد؛ تحصیل حق همه ساکنان این آب و خاک جدای از قومیت ، مذهب و نژاد است.

وی با قدردانی از سازمان ریلیف اینترنشنال به خاطر مشارکت در ساخت مدرسه اظهار داشت: هیچ مدرسه ای در استان ویژه اتباع خارجی نداریم و تمام دانش‌آموزان در کنار هم تحصیل می‌کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد : همان خدمات فرهنگی و آموزشی که به دانش اموزان ایرانی ارائه می شود به دانش‌آموزان اتباع هم داده می شود و هیچ محدویتی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور زیاد اتباع در استان که بیش از آمار ثبت شده است سازمان بین المللی برای جبران بخشی از هزینه‌ها ما را یاری کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان  در ابتدای این مراسم گفت: این دبستان ابتدایی در راستای ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی به بهره برداری رسیده است.بهره برداری از یک مدرسه در یزد

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مهاجران و پناهنده‌های خارجی در ایران زندگی می‌کنند، گفت: سعی شده به دانش آموزان اتباع، آموزشی برابر با آموزش دانش آموزان بومی داشته باشیم.

گفتنی است دبستان دخترانه اندیشه یزد با زیربنای یکهزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتبار ۲ میلیاد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت سازمان ریلیف اینترنشال و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به بهره برداری رسید؛ این دبستان ۱۲ کلاس و ۱۵۰ دانش آموز دارد.