اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد؛

🔵توصيه هاي بهداشتی اداره اتباع به مهاجرين خارجي استانداري يزد جهت مقابله با ویروس کرونا

 

 

 متن اطلاعيه:

 

 

بسمه تعالی

 

ضمن تبریک حلول سال ۱۳۹۹ و عید مبعث پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) به اطلاع کلیه اتباع خارجی ساکن در استان يزد می رساند: با توجه به ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و در راستای مصوبات کمیته ملی و استانی مبارزه با ویروس کرونا مقتضی است موارد زیر مورد رعایت قرار گیرد:

 

۱) کماکان بر رعایت بهداشت فردی و موارد بهداشتی اعلامی در رسانه ها بویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تأکید می گردد.

 

۲) طبق تصمیمات متخذه برگزاری کلیه اجتماعات ملی و مذهبی در مکان های عمومی و مکان های شخصی برای جلوگیری از شیوع بیماری مذکور ممنوع است.

 

۳) حضور در مکان های عمومی ( اماکن مذهبی، پارکها، آرامستان ها، فروشگاه ها و وسایل نقلیه عمومی و ...) احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد لذا محدودیت هایی برای حضور در مکان های مذکور ایجاد شده و ضرورت دارد برای حفظ سلامتی خود و دیگران مورد رعایت قرار گیرد.

 

۴) تا اطلاع بعدی برگ تردد برای مسافرت اتباع خارجی مقیم استان به سایر استان ها صادر نمی گردد لذا از مراجعه به این اداره کل و دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی خودداری گردد.

 

۵) با توجه به ضرورت به حداقل رساندن ترددهای شهری، برای انجام امور اداری حتی المقدور از مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی يزد پرهیز و در صورت داشتن سوال با شماره تلفن٣٧٢٥٢٢٠٠ تماس حاصل فرمائید.

 

۶) به جهت احتمال ابتلا در مسیر تردد به مرز، بازگشت به پس از کنترل بیماری موکول گردد. ضمناً تأکید می گردد برای تردد به نقاط مرزی از مراجعه به پایانه های مسافربری استان و یا تردد با خودروهای شخصی خودداری گردد.

 

۷) توصیه اکید می گردد در ایام تعطیلات نوروز از انجام دیدوبازدیدهای خانوادگی پرهیز نموده و از حضور در بوستان ها و اماکن تفریحی  بویژه در روز ۱۳ فروردین خودداری شود.

 

۸) ضرورت دارد کلیه اتباع خارجی مقیم استان نسبت به رعایت مصوبات کمیته ملی و استانی مبارزه با ویروس کرونا که از رسانه ها اطلاع رسانی می شود اقدام کنند و ضمن ماندن در خانه از تردد در سطح شهر یا مهمانشهر محل سکونت برای در امان ماندن خود و خانواده از ابتلا به این ویروس مهلک خودداری نمایند.

 

۹) با توجه به احتمال ابتلا به ویروس در محل کار و در مسیر رفت و آمد به آن ، توصیه می شود  اتباع خارجی تا عادی شدن شرایط با هماهنگی کارفرمای ذیربط از حضور در محل کار خودداری نمایند.

 

#در_خانه_بمانیم

 

۱۰) طبق هماهنگی به عمل آمده اتباع خارجی مقیم استان  مانند اتباع ایرانی می توانند در صورت بروز علائم بیماری (تب بالای ۳۸ درجه، تنگی نفس، بدن درد و سرفه خشک) با شماره تماس ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایند تا در صورت ضرورت پس از بررسی کارشناسان ذیربط، در مراکز درمانی بستری و یا با رعایت نکات اعلامی بدون نیاز به بستری در مراکز درمانی مورد مراقبت و درمان قرارگيرد

@omideatbayazd