روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي؛

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و اعضا کمیته بانوان با حضور در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد و در جمع علما، معتمدین و متنفذین افغانستانی مقیم یزد، برای شهادت دانش آموزان کابل ابراز همدردی کردند

ونوس عامری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد به همراه خانم ها مدرسی و نادری از اعضای کمیته بانوان، با حضور در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، ضمن دیدار با نمایندگان مردم افغانستان؛ جنایت هولناک در کابل و کشته شدن جمعی از دختران دانش آموز را محکوم کردند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با عرض تسلیت به نمایندگان و بزرگان افغانستانی مقیم یزد گفت: ما با مردم افغانستان همواره در کنار هم و دوست و برادر هستیم و مشترکات زیادی داریم.

ونوس عامری افزود: همه ما خود را در این رنج و غم از دست دادن عزیزان و دختران افغانستان شریک می دانیم و به همراه کمیته بانوان شورا وظیفه خود دانستیم به عنوان نماینده مردم برای عرض تسلیت در خدمت شما بزرگواران باشیم.

سعید پرویزی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نیز در این دیدار، با اشاره به اتفاقات اخیر در افغانستان و حمله دد منشانه و جاهلانه تروریست های تکفیری به مجامع علمی و آموزشی از جمله دانشگاه و مدرسه سیدالشهدا کابل، ضمن عرض تسلیت به ملت و دولت افغانستان و ابراز همدردی با خانواده های داغدار،  به ریشه یابی عوامل جنایات تروریستی اخیر پرداخته و گفت : از دلایل بروز این حوادث، جهل و تفرقه بین فرق، مذاهب و اقوام و احزاب داخل افغانستان و همچنین بازیگردانی دشمنان خارجی است که با حمایتهای مادی، معنوی و لجستیکی، باعث دامن زدن به این اتفاقات و درگیریها می شوند.

وی در ادامه، تنها راه نجات مسلمین و پرهیز از درگیری و خونریزی های کور را، وحدت و همدلی  بین آحاد مختلف و گفتمان دینی بمنظور تقریب مذاهب و تکیه بر مشترکات و پرهیز از مفترقات دانست.

 

پرویزی همچنین مقاومت و مبارزه در مقابل نفوذ بیگانگان و استفاده از ظرفیت های داخلی و منطقه ای بین دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان را که دارای مشترکات و پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیاری هستند را از دیگر عوامل کاهش و رفع تهدیدات تروریستی و بازگشت آرامش و آسایش به کشور دوست و برادر افغانستان برشمرد